کمپانی موگزا کامپیوتر‌های فوق کوچک با توانایی پردازش بالا در شرایط سخت را عرضه می نماید.

با ظهور تکنولوژی AIoT، کاربرد های هوش مصنوعی در صنعت گسترش یافته است. مشاغل به‌منظور کاهش تاخیر تبادل، کاهش هزینه‌های برقراری ارتباطات داده‌ای و ذخیره‌سازی و همچنین افزایش در دسترس بودن شبکه، در حال انتقال قابلیت‌های هوش مصنوعی از Cloud به Edge هستند.
پیاده سازی فناوری‌ AIoT در شرایط سخت محیطی که معمولاً در بخش‌هایی مانند معادن، صنایع نفت و گاز، هوشمندسازی شهری و تاسیسات وجود دارد چالش‌ هایی را در خصوص المان های ابعاد، نیرو و محدودیت‌های محیطی همراه دارد.
کامپیوترهای rugged edge سری MC-1220 موگزا، دارای پردازنده‌ٔ Intel® Core ™ i7 / i5 / i3 و چندین رابط توسعه‌دهنده1 به‌منظور تسهیل توسعهٔ تجهیزات جانبی هستند. رابط‌های توسعه دهنده می‌توانند شتاب‌دهنده‌های سخت‌افزاری2  مانند VPU3را در خود جای دهند و از مجموعه ابزار Intel® OpenVINO به‌منظور توسعهٔ برنامهٔ AIoT پشتیبانی کنند.
این دسته از کامپیوترها با بهره‌گیری از تخصص گستردهٔ کمپانی موگزا در ساخت سیستم‌عامل‌های rugged4 طراحی شده‌اند و در بازهٔ دمای عملیاتی وسیعی کاربرد دارند. همچنین این محصولات به‌منظور استفاده در شرایط سخت محیط‌ی دارای استاندارد C1D2 / ATEX Zone 2 هستند.
از دیگر ویژگی‌های حائز اهمیت کامپیوترهای سری MC-1220 اندازهٔ فوق‌العاده کوچک و فشردهٔ آن می‌باشد. بدون فن بودن این تجهیز، آن را به یکی از کوچک‌ترین رایانه‌های صنعتی جهان دارای Intel® Core™ i7 تبدیل کرده است.
در برنامه‌های remote، اتصال بی‌سیم برای تداوم ارتباطات با مرکز کنترل مورد نیاز است. رایانه‌های سری MC-1220 از چندین گزینه اتصال Wi-Fi /cellular پشتیبانی می‌کنند و نیاز به گیت‌وی بی‌سیم اضافه را از بین برده و سبب صرفه‌جویی در هزینه و فضا می‌شوند. همچنین پلتفرم محاسباتی این سری از محصولات موگزا از فناوری ماژول امنیتی TPM 2.05 جهت افزایش امنیت سخت‌افزار بهره می‌برد.

سری MC-1220 با ترکیبی از کارایی بالا، طراحی مناسب محیط‌های سخت، اندازهٔ کوچک و فشرده، اتصال بی‌سیم و امنیت زیاد، برای برنامه‌های حیاتی و محاسباتی سنگین که می توانند سبب تقویت در حوزهٔ  AIoTشوند ایده‌آل هستند.

مروری اجمالی بر ویژگی‌های رایانه‌های صنعتی سری MC-1220 موگزا

  • طراحی بدون فن همراه با محفظهٔ خارجی فلزی دارای استانداردهای C1D2, ATEX, and IECEx Zone 2
  • پردازندهٔ Intel® Core™ i7/i5/i3 or Intel® Celeron®
  • پشتیبانی تا ۳۲ GB RAM
  • دارای ماژول تعبیه‌شدهٔ داخلی TPM 2.0 جهت ایجاد امنیت سخت‌افزاری
  • پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های Windows 10 IoT 2019, Linux Debian 9
  • ۲ پورت اترنت گیگابیت، ۲ پورت سریال و ۳ پورت USB 3.0
  • دارای ۲ اسلات بسط‌دهندهٔ mPCI بی‌سیم برای Wi-Fi و LTE همراه با ۴ اسلات سیم‌کارت
  • دارای ۱ خروجی HDMI با رزولوشن 4K
  • اندازهٔ فشرده (۱۳۴ x ۶۰.۴ x ۱۲۰ میلی‌متر) و قابلیت نصب DIN-rail
  • قابلیت عملکرد در گسترهٔ دمایی ۴۰- تا ۷۰+ درجهٔ سانتیگراد

 


۱. expansion interfaces
۲. accelerators
۳. Vision Processing Unit
۴. سیستم‌های طراحی‌شده با قابلیت کارکرد مطمئن در محیط‌ و شرایط دشوار مانند ارتعاشات شدید، دمای نامتعادل، شرایط مرطوب یا گردوغبار
۵. Trusted Platform Module

نظر خود را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.